Forside » Om os » Befordringsbestemmelser » SamsøFærgens tillæg

SamsøFærgens tillæg

Tillæg til befordringsbestemmelserne for ruten KALUNDBORG-BALLEN

§1 Generelle bestemmelser – herunder gyldighed og ansvar (tillæg)

Såfremt der er rustvogns-kørsel (med følge) ved udsolgte afgange, bliver sidst ankomne reserverede køretøjer sat i venteposition.

§4 Husdyr (tillæg)

Hunde må ikke medbringes i restauranten og cafeteria-ekspeditionsområdet.

§5 Gods (tillæg)

§5.1 Almindelig godsbefordring (tillæg)

Erhvervsgods og Eksprespakker:

Ved fragt af erhvervsgods og eksprespakker skal pakker afleveres i forbindelse med færgens afgang og afhentes i forbindelse med færgens ankomst. Kunden skal selv sørge for at pakkerne kommer om bord på færgen og af færgen igen.

§6 Billetter (tillæg)

§6.1.1 Billetbestilling og -salg (tillæg)

SamsøFærgen tilbyder følgende billettyper:
Standardbillet: Billetten er fuldt fleksibel og kan ændres indtil afrejse til en standardbillet på en anden afgang.
Rabatbillet: Billetten er fuldt fleksibel og kan ændres indtil afrejse til en anden afgang, hvor der tilbydes
Rabatbillet eller Standardbillet. Billetten kan kun bestilles på Færgens hjemmeside. Der udbydes et begrænset antal pladser.
Billigbillet: Billetten er en returbillet, der kan ændres indtil afrejse til en anden afgang på samme strækning, hvor der er en ledig Billigbillet. Det er også muligt at ændre til en Billigbillet med en anden produkttype, hvis der er en sådan ledig Billigbillet. Evt. merpris betales ved ændring. Billetten kan ikke refunderes, hverken helt eller delvist. Billetten kan kun bestilles på Færgens hjemmeside. Der udbydes et begrænset antal pladser.
Pensionistbillet: Billetten er fuldt fleksibel og kan ændres indtil afrejse.
Færgen Kort: Der henvises til specielle aftalevilkår for denne billettype.
Færgen Bizz: Der henvises til specielle aftalevilkår for denne billettype.
10-turskort: Købes online på Færgens hjemmeside eller i afgangshavnen. Er gyldigt 24 måneder fra købsdato.

§6.2.1 Betaling af billetter (tillæg)

Alle billetter – med undtagelse af billetter i forbindelse med Færgen Bizz – betales ved bestilling med Dankort eller kreditkort.

En aftale om Færgen Kort er ikke en kreditaftale, men er en aftale om, at betaling først sker ved check-in. Betaling sker via det til aftalen tilknyttede kreditkort.

En bestilling med Færgen Kort er kun gyldig, såfremt det ved check-in er muligt at trække rejsens pris på det tilknyttede kreditkort. Såfremt betalingen afvises af Nets, får kunden ikke lov at benytte aftalen, men skal købe billet på anden måde.

En aftale om Færgen Bizz er ikke en kreditaftale. Fakturering og betaling ved anvendelse af en BroBizz-sender i forbindelse med såvel Færgen Bizz rejser med SamsøFærgen som årsafgift og ikke rettidigt afbestilte rejser foregår via BroBizz A/S i henhold til de vilkår, som BroBizz A/S har opstillet i BroBizz A/S’ aftale med kunden. SamsøFærgen modtager oplysninger fra BroBizz A/S om kunden, herunder navn, adresse, telefon, mobil, e-mail-adresse, evt. registreringsnummer for køretøj og BroBizz-senderens nummer.

SamsøFærgen udveksler opdateringer af oplysninger med BroBizz A/S, så længe Færgen Bizz aftalen løber. SamsøFærgen videregiver alle nødvendige oplysninger til BroBizz A/S om kunden til brug for korrekt opkrævning af kunde for rejse med SamsøFærgen.

Hvis BroBizz-senderen ikke medbringes ved check-in, eller kundens aftale hos BroBizz A/S ikke er aktiv, kan Færgen Bizz aftalen ikke benyttes i forbindelse med en rejse. Kunden må købe standardbillet.

Rederiet forbeholder sig ret til at opkræve et gebyr ved manglende fremmøde til en reserveret afgang.

Ligeledes er rederiet berettiget til at opkræve afbestillingsgebyr ved for sen afmelding af en reserveret plads eller manglende fremmøde, idet afmelding skal ske senest 1 time inden planmæssig afgang. Rederiet er endvidere berettiget til herefter at afsætte den reserverede plads til anden side.

Rejsebureauer, buskunder og godskunder kan anmode om en kreditaftale. Færgen kan afvise at indgå kreditaftale eller kræve sikkerhed i form af bankgaranti for at indgå kreditaftale.

Færgen indgår ikke kreditaftale med privatpersoner.

§6.3.1 Refundering (tillæg)

Hvis købet fortrydes og henvendelse herom er modtaget og bekræftet af Færgen indenfor 24 timer, refunderes billetten uden gebyr. Dette gælder for alle billettyper, dog gælder særligt for rabat- og billigbilletter, at disse kun kan annulleres på Færgens hjemmeside indenfor 24 timer.

Afbestilling før afgang:

  • Billigbilletter kan ikke refunderes
  • Færgen Kort og Færgen Bizz refunderes uden ekspeditionsgebyr
  • Øvrige billetter refunderes mod et ekspeditionsgebyr på DKK 75 for billetter til køretøjer, og DKK 30 for billetter til gående.

Afbestilling efter afgang:

  • Billigbilletter, Færgen Kort og Færgen Bizz kan ikke refunderes
  • Øvrige billetter refunderes mod et gebyr på 20% af billettens listepris (dog min. DKK 75 for billetter til køretøjer og DKK 30 for billetter til gående)

10-turskort kan ikke refunderes. Ubenyttede klip kan ikke refunderes.

Forældede/bortkomne billetter refunderes ikke. Har en kunde forlagt eller mistet sin billet, må der købes en ny. Hvis kunden senere afleverer den bortkomne billet, refunderes den mod et tilsvarende gebyr (se for afbestilling ovenfor).

I forbindelse med refundering indsendes originale billetter til: Færgen
Dampskibskajen 3
DK-3700 Rønne
Att.: Kundeservice

med anførelse af bank-kontonummer, hvortil pengene kan overføres. (Mht. refundering se dog også §8 vedr. aflysninger og forsinkelser.)

§6.4.1 Grupperejser (tillæg)

Der tilbydes grupperabat for gående passagerer, hvis 10 personer eller derover rejser sammen.

Busgrupper tilbydes en samlet billet for bus og passagerer. Busgrupper kan ændre billet indtil 3 dage før afrejse, herefter hæftes for bestillingen. Bestilling og afbestilling af billet skal ske skriftligt.

Ved bestilling af mad og drikkevarer (herefter benævnt “catering”) kan ændringer i passagerantal foretages indtil 72 timer før udrejse. Herefter hæftes for den forudbestilte catering.

Efter bestilling fremsender rederiet billet. Hvis der er bestilt catering, bliver der ved check-in udskrevet en catering billet, som skal afleveres til skibets personale.

Hjemmesiden anvender cookies for at muliggøre billetbestilling, statistik og markedsføring. | Læs mere