Forside » Om os » Befordringsbestemmelser » FanøFærgens tillæg

FanøFærgens tillæg

Tillæg til befordringsbestemmelserne for ruten ESBJERG-FANØ

§1 Generelle bestemmelser – herunder gyldighed og ansvar (tillæg)

Såfremt der er rustvogns-kørsel (med følge) ved udsolgte afgange, bliver sidst ankomne reserverede køretøjer sat i venteposition.

§6 Billetter (tillæg)

§6.1.1 Billetbestilling og -salg (tillæg)

Der kan ikke reserveres plads på overfarten ESBJERG-FANØ.

FanøFærgen tilbyder følgende billettyper:
Standardbillet: Billetten er fuldt fleksibel.
Pensionistbillet: Billetten er fuldt fleksibel.
Færgen Bizz: Der henvises til specielle aftalevilkår for denne billettype.
10-turskort: Købes på Færgens hjemmeside eller i afgangshavnen. Er gyldigt 12 måneder fra købsdato.
Månedskort: Bestilles på Færgens hjemmeside og afhentes i Esbjerg. Der henvises til specielle aftalevilkår for denne billettype.
Årskort: Bestilles på Færgens hjemmeside og afhentes i Esbjerg. Der henvises til specielle aftalevilkår for denne billettype.

§6.2.1 Betaling af billetter (tillæg)

Billetter til køretøjer købes i det automatiske betalingsanlæg og personbilletter købes i terminalen i Esbjerg. Billetterne er gyldige for udrejse på førstkommende ledige afgang. Billetten skal opbevares under hele overfarten og forevises på forlangende.

En aftale om Færgen Bizz er ikke en kreditaftale. Fakturering og betaling ved anvendelse af en BroBizz-sender i forbindelse med Færgen Bizz rejser med FanøFærgen foregår via BroBizz A/S i henhold til de vilkår, som BroBizz A/S har opstillet i BroBizz A/S’ aftale med kunden. FanøFærgen modtager oplysninger fra BroBizz A/S om kunden, herunder navn, adresse, telefon, mobil, e-mail-adresse, evt. registreringsnummer for køretøj og BroBizz-senderens nummer.

FanøFærgen udveksler opdateringer af oplysninger med BroBizz A/S, så længe Færgen Bizz aftalen løber. FanøFærgen videregiver alle nødvendige oplysninger til BroBizz A/S om kunden til brug for korrekt opkrævning af kunde for rejse med FanøFærgen.

Hvis BroBizz-senderen ikke medbringes ved check-in, eller kundens aftale hos BroBizz A/S ikke er aktiv, kan Færgen Bizz aftalen ikke benyttes i forbindelse med en rejse. Kunden må købe standardbillet.

Rejsebureauer, buskunder og godskunder kan anmode om en kreditaftale. Færgen kan afvise at indgå kreditaftale eller kræve sikkerhed i form af bankgaranti for at indgå kreditaftale.

Færgen indgår ikke kreditaftale med privatpersoner.

§6.3.1 Refundering (tillæg)

Hvis købet fortrydes og henvendelse herom er modtaget og bekræftet af Færgen indenfor 24 timer, refunderes billetten uden gebyr. Dette gælder for alle billettyper.

Forældede/bortkomne billetter refunderes ikke. Har en kunde forlagt eller mistet sin billet, må der købes en ny. Hvis kunden senere afleverer den bortkomne billet, refunderes den mod et ekspeditionsgebyr på DKK 75.

10-turskort refunderes indtil 2 måneder efter sidste gyldighedsdato ved modregning af ordinær billetpris pr. realiseret rejse på det pågældende tidspunkt. Der fratrækkes et ekspeditionsgebyr på DKK 75, og resten udbetales.

Månedskort refunderes ikke.

Årskort kan delvis refunderes. Ved opgørelse fratrækkes prisen for månedskort pr. påbegyndt måned. Der fratrækkes et ekspeditionsgebyr på DKK 75, og resten udbetales.

I forbindelse med refunderinger indsendes originale billetter/kort til:

Færgen
Dampskibskajen 3
DK-3700 Rønne
Att.: Kundeservice

med anførelse af bank-kontonummer, hvortil pengene kan overføres. (Mht. refundering se dog også §8 vedr. aflysninger og forsinkelser.)

§6.4.1 Grupperejser (tillæg)

Der tilbydes grupperabat, hvis 10 personer eller derover rejser sammen.

Busgrupper tilbydes en samlet billet for bus inkl. alle passagerer.

Hjemmesiden anvender cookies for at muliggøre billetbestilling, statistik og markedsføring. | Læs mere