Forside » Kundeservice » Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar

Find svar på de mest stillede spørgsmål i menuen herunder. Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Kundeservice.

Svar på ofte stillede spørgsmål
Hvordan modtager jeg trafikinfomation på mobilen via Twitter?

Du kan få direkte besked om forsinkelser, aflysninger og eventuelle driftsforstyrrelser ved at følge Færgen på Twitter.

Twitter er nemt tilgængeligt for alle interesserede. Du behøver hverken være fast kunde eller have bestilt billet hos Færgen for at se vores trafikinformation via Twitter. Og det er nemt at styre hvornår du vil modtage notifikationerne.

Sådan gør du

    1. Download Twitters app til din smartphone. (Du viderestilles til Twitter.com)
    2. Opret din konto (gratis) eller log ind.
      Twitter iphone mockup 1

 

  1. Find Færgen på @faergendk og vælg “Følg”.
  2. Slå notifikationer (kontomeddelelser) til for at få dem direkte ind på mobilen.
    Twitter iphone mockup 2

     

    Du får besked lidt ala sms’er når du har slået notifikationer til.

    Twitter iphone mockup 3

    Notifikationer kan slås til eller fra i takt med din rejseaktivitet eller interesse.

Twitter kan bruges både fra browser (på PC og Mac) og som app på smartphones. Det er gratis at benytte.

På Twitter besvarer vi ikke på beskeder eller på eventuelle kommentarer, der måtte komme. I stedet henviser vi til, at man henvender sig til os via kundeservice eller vores Facebook-side, hvis man ønsker yderligere information eller på anden måde ønsker at kommunikere med os.

Find Færgen på Twitter her


Hvordan bestiller jeg billet?

Du kan bestille billet ved at klikke på Bestil billet øverst til venstre på siden. Du kan også bestille billet ved at ringe til os på telefonnummer 70 23 15 15.

Bemærk at det ikke er muligt at bestille billet på forhånd til FanøFærgen. Billetter til FanøFærgen købes ved afgang i check-in.

Er du aftalekunde med en Færgen Bizz- eller en Færgen Kort-aftale, skal du bestille billet via “MinFærge“.

Når du har bestilt en billet på Færgens hjemmeside, bliver der automatisk sendt en e-mail med billet til den angivne e-mailadresse.


Hvornår kan jeg komme om bord på natfærgen fra Køge til Rønne?

Kunder i bil kan tidligst forvente at komme om bord mellem kl. 23.30 og 00.00 (tidligst 30 min. før afgang på hverdage).

Fredag, lørdag og søndag vil det være muligt at komme om bord fra ca. kl. 23.15.

Er det nødvendigt at bestille billet?

Vil du være sikker på at komme med på en overfart på et bestemt tidspunkt, anbefaler vi at du bestiller billet på forhånd.

Bemærk at det ikke er muligt at bestille billet til FanøFærgen på forhånd. Billetter til FanøFærgen købes ved afgang i check-in.

Visse Færgen Bizz-aftaler inkluderer automatisk pladsreservation. Læs mere i dine aftalevilkår.


Skal jeg betale min billet ved bestilling?

Alle billetter skal betales med et Dankort eller kreditkort ved bestilling online. Det er også muligt at købe billetter med Dankort, kreditkort eller kontanter i et af Færgens servicecentre, billetsalg og i check-in.

Billetter til LangelandsFærgen, der bestilles telefonisk til en afgang samme dag, kan betales ved afrejse i færgehavnen. Eventuel returrejse, der bestilles samtidig med udrejse, skal betales sammen med udrejsen.

Se her hvilke betalingskort du kan benytte.

Husk at læse vilkårene for billetter.


Kan jeg fortryde mit billetkøb og få pengene tilbage?

Hvis et billetkøb fortrydes indenfor 24 timer fra købstidspunkt, refunderes beløbet uden gebyr. Fortrydelsesretten gælder for alle billettyper.

Rabatbilletter og Billigbilletter refunderes her på hjemmesiden indenfor 24 timer fra købstidspunkt.

For at få refunderet en billet skal du bruge dit billetnummer og sikkerhedskoden. Indtast dit billetnummer i søgefeltet øverst på siden og klik på “Søg” eller find din billet her.


Hvilke betalingskort kan jeg benytte ved betaling af billetter?

Du kan betale med følgende betalingskort og kreditkort:

AlsFærgen

  • Dankort
  • Eurocard
  • Mastercard
  • Visa

BornholmerFærgen

  • American Express (kan ikke benyttes ved betaling online eller til Færgenbizz/kort aftaler)
  • Diners Club (kan ikke benyttes til betaling online)
  • Dankort
  • Eurocard
  • MasterCard
  • MasterCard Direct
  • Visa

FanøFærgen

  • American Express
  • Dankort
  • Diners Club
  • Eurocard
  • MasterCard
  • MasterCard Direct
  • Visa
  • MobilePay

LangelandsFærgen

  • American Express (kan ikke benyttes ved betaling online)
  • Dankort
  • Diners Club (kan ikke benyttes ved betaling online)
  • Eurocard
  • MasterCard
  • MasterCard Direct
  • Visa

Ved billetsalg i Spodsbjerg og Tårs:

  • Dankort
  • Mastercard
  • Visa

SamsøFærgen

  • American Express (kan ikke benyttes ved betaling online)
  • Dankort
  • Diners Club (kan ikke benyttes ved betaling online)
  • Eurocard
  • MasterCard
  • MasterCard Direct
  • Visa

Ved billetsalg i Ballen og Kalundborg:

  • Dankort
  • MasterCard
  • Visa

Hvordan ændrer eller afbestiller jeg min billet?

På bestil billet bookingmodulet, er der en fane “Ændre/Slette”. Tryk på den og log ind med billetnummer og din kode/mail eller mobilnummer.

Færgen | Ændre/Slette billet
Færgen | Ændre/Slette billet – Login

Du kan også finde din billet her.

Når du har ændret eller slettet en billet på Færgens hjemmeside, bliver der automatisk sendt en bekræftelse til den angivne e-mailadresse.


Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail, hvad kan jeg gøre?

Der kan være mange årsager til, at du ikke modtager din billet via e-mail efter bestilling.
Årsagerne kan være:

  • Forkert indtastet e-mailadresse.
  • E-mailen bliver betragtet som spam af e-mailklienten og placeres i uønsket post.
  • Der kan være opsat regler i e-mailklienten, som placerer e-mailen fra Færgen i en særlig mappe eller måske sletter den.
  • E-mailen kan ved en fejl være blevet flyttet til anden mappe eller arkiveret.
  • Indbakken er fuld hvilket blokerer for nye e-mails.
  • Fejl i indstillinger for indgående post. Modtages andre e-mails?
  • Kigger du det rigtige sted i din e-mailklient? Nogle indbakker er inddelt i kategorier som “Primære”, “Sociale” og “Promoveringer” – prøv at kigge der.
  • Er indbakken opdateret? Hvis ikke indbakken automatisk opdateres, skal du måske klikke på “hent ny post”/”Send/modtag”.

Har du prøvet ovenstående og kan du ikke finde den e-mail vi burde have sendt til dig, så kan du finde billetten på hjemmesiden – du skal blot indtaste billetnummer og e-mailadresse eller mobiltelefonnummer. Kender du ikke dit billetnummer, eller har du brug for yderligere hjælp, så ring til Kundeservice på telefonnummer 7023 1515. Du kan også skrive til os.


Hvilke regler gælder for billetter til børn?
  • Børn 0-11 år rejser gratis, hvis barnet er ledsaget af en voksen eller et betalende barn.
  • Børn 0-11 år der rejser alene, skal betale pris som et barn 12-15 år.
  • En voksen kan medtage to børn 0-11 år gratis.
  • Et betalende barn kan medtage et barn 0-11 år gratis.

Disse regler gælder på BornholmerFærgens ruter, når du rejser med færger, Bornholmerbussen og DSB Intercity Bornholm.

Rejser du i bil og gør du brug af billettypen “Bil inkl. en pensionist og en ledsager”, så er det muligt gratis at medtage børn 0-11 år i bilen, også selvom personantallet i bilen overstiger to personer. Når du har bestilt en Pensionistbillet og ønsker gratis børn i bilen, skal du kontakte Kundeservice på telefonnummer 70 23 15 15 og oplyse antal gratis børn. Så ændrer vi billetten for dig.


Hvilke vilkår gælder der for min billet?

Du finder billetvilkår her.


Hvilke billettyper kan jeg vælge mellem?

AlsFærgen

Find billettyper, priser og aftalemuligheder under Priser.

BornholmerFærgen

Find billettyper, priser og aftalemuligheder under Priser.

FanøFærgen

Find billettyper, priser og aftalemuligheder under Priser.

LangelandsFærgen

Find billettyper, priser og aftalemuligheder under Priser.

SamsøFærgen

Find billettyper, priser og aftalemuligheder under Priser.


Jeg er førtidspensionist, hvordan opnår jeg pensionistbilletter?

Passagerer under 65 år, som modtager dansk førtidspension i henhold til Lov om social pension har ret til at rejse på pensionistbillet, uanset alder, men skal kunne fremvise et DSB legitimationskort ved billetkøb og på forlangende.

DSB legitimationskort udstedes hos Færgen, på DSB-stationer og hos alle der sælger togbilletter.

Udstedelse af DSB legitimationskort er gratis. Medbring pensionsmeddelelse samt et vellignende pasfoto. Pensionsmeddelelsen må højst være et år gammel.


Vil du give et gavekort/ Har du fået et gavekort?

Giv et gavekort

Færgen | Gavekort

Vil du give et gavekort til en rejse med Færgen, kan du købe et ved at ringe til Kundeservice på telefon 70 23 15 15 eller henvende dig i Færgens servicecenter i Rønne.

Vi sender gavekortet til dig med posten, så husk at bestille i god tid inden du skal bruge det.

Har du fået et gavekort, så skal du være opmærksom på at gavekort er gyldige i 3 år fra udstedelsesdato, for BornholmerFærgen dog kun til og med 31.08.2018.
Du kan bruge gavekort til betaling eller delbetaling for rejser på alle Færgens overfarter, med undtagelse af FanøFærgen.

Gavekort kan ikke bruges som betaling eller delbetaling til rejser med Færgen Bizz og Færgen Kort.


Hvordan kontakter jeg Færgen?

Du kan kontakte os på flere måder. Se hvordan under Kundeservice.


Findes der hjertestartere om bord på færgerne og i servicecentrene?

AlsFærgen

Der findes hjertestartere om bord på M/F Frigg og M/F Odin. Hjertestarterne er placeret i styrehuset.

BornholmerFærgen

Alle BornholmerFærgens færger har hjertestartere om bord.

Der findes hjertestarter i servicecenteret i Rønne, i servicecenteret i Ystad, samt i indtjekningsområdet ved hurtigfærgen i Rønne.

FanøFærgen

Der findes en hjertestarter om bord på M/B Sønderho. Hjertestarteren er placeret i styrehuset.

Der findes hjertestartere om bord på M/F Fenja og M/F Menja. Hjertestarterne er placeret på broen.

Der findes en hjertestarter i servicecenteret i Esbjerg. Hjertestarteren er placeret på kontoret.

LangelandsFærgen

Der findes hjertestarter om bord på M/F Langeland og M/F Lolland. Hjertestarteren er placeret i nærhed af passagerområdet.

Der findes hjertestartere i billetsalget i Spodsbjerg og i billetsalget i Tårs.

SamsøFærgen

På M/F Samsø findes der hjertestarter. Den sidder på 3. dæk passager dækket i Bistroen midtskibs. Der er opsat skilte og pile der viser dens placering om bord.

I servicecenteret i Ballen findes hjertestarteren i ventesalen på havnen.

Der findes ikke hjertestartere ved billetsalget i Kalundborg.


Må jeg tage husdyr med om bord?

Det er tilladt at tage husdyr som hunde, katte og andre mindre kæledyr med på færgerne.

  • Der skal ikke købes billet til husdyr.
  • Hunde skal føres i snor, og mindre dyr skal transporteres i en transportkasse.
  • På færgerne er der indrettet et særligt område, hvor hunde og deres ejere kan sidde.
  • Det er tilladt at lade husdyr blive i bilen under overfarten, men du skal være opmærksom på, at det kun er på nogle af rederiets færger, at der er tilladt adgang til bildækket under overfarten. Læs mere om adgang til bildækket i Spørgsmål og svar under den enkelte rute og Om bord.
  • Dyr må ikke medbringes i Bistro-områderne, hvor der serveres mad.

Orienter dig om opholdspladser og faciliteter for husdyr og deres ejere om bord eller kig med fordel i denne folder.


Hvilke betalingskort kan jeg benytte om bord?

AlsFærgen, LangelandsFærgen og SamsøFærgen

Dankort, MasterCard og Visa.

BornholmerFærgen

Dankort, Diners Club, MasterCard og Visa.


Hvilke rettigheder har jeg som passager?

Passagerrettigheder

Færgen følger de EU-bestemmelser der vedrører passagerers rettigheder når de rejser med færge.

Handicappede og bevægelseshæmmede

Færgen tilbyder assistance til handicappede og bevægelseshæmmede i havnen og om bord på færgen. Denne service skal bestilles på forhånd og senest 48 timer før afgang.

Bestilling af assistance: Ring på telefon nummer 70 23 15 15 eller send en mail.

Mødetid i havnen (på oplyste mødested) er senest 30 minutter før afgang.

Du kan orientere dig på forhånd om forholdene i havnen og om bord på færgen. Se beskrivelse af havnene og forholdene om bord på færgerne på www.godadgang.dk F.eks. kan du se, hvor der er elevator, teleslynger osv.

Gratis befordring af ledsager

Handicappede, der rejser som gående passagerer med AlsFærgen, FanøFærgen, LangelandsFærgen og SamsøFærgen, tilbydes gratis befordring af ledsager.

Læs mere

Færgen Rejsetidsgaranti

Rejsetidsgaranti er et sæt regler, der fortæller hvordan vi servicerer vores kunder i tilfælde af forsinkelser i driften.

Gå videre til online ansøgningsskema eller læs mere om Færgen Rejsetidsgaranti

Ret til at indgive klage til transportører og nationale håndhævelsesorganer

Passagererne kan indgive klage til transportører og terminaloperatører inden for to måneder efter den dato, hvor personbefordringen fandt sted eller skulle være fundet sted.

Transportøren eller operatøren skal inden for denne ramme inden en måned fra modtagelsen af klagen meddele passageren, hvorvidt det vurderes, at klagen er begrundet, om den bliver afvist, eller om den stadig er under behandling. Inden to måneder efter modtagelse af klagen skal transportøren eller terminaloperatøren give passageren et endeligt svar på klagen.

Hvis du ikke mener, at du har fået dine rettigheder efter EU-forordningen skal du først klage skriftligt til rederiet, der stod for transporten eller til terminaloperatøren, hvis det vedrører havneterminalen. Hvis du ikke har fået svar inden to måneder, eller du ikke er tilfreds med svaret, kan du vælge at gå videre med sagen. Hvis du ønsker at klage over:


Hvor meget bagage må jeg tage med?

AlsFærgen, FanøFærgen, LangelandsFærgen og SamsøFærgen

Du må medtage den mængde bagage, som du selv er i stand til at bære, dog maks. 50 kg.

BornholmerFærgen

Bagage medtages ikke som stykgods. Der henvises til postvæsenet og fragtmænd.

Efterladt bagage bliver afleveret til politiet i Rønne.

Hurtigfærger

Du må medbringe 1 stk. håndbagage om bord på hurtigfærgerne. Håndbagagen må maks. veje 8 kg og ikke fylde mere end maks. 50 x 40 x 25 cm.

Al øvrig bagage bliver overført på bagagevogne. I forbindelse med check-in placeres bagagen på vogne, som køres om bord på færgen. Ved ankomst køres bagagevognene ind i ankomsthallen, hvor du selv afhenter din bagage.

Medbragt bagage må ikke være til gene for andre passagerer.

Værdifuld bagage og skrøbelige ting som f.eks. musikinstrumenter er ikke altid hensigtsmæssige at overføre på bagagevognene. Spørg check-in personalet – de kan hjælpe med at vurdere om bagagen kan overføres på bagagevognene. Der medtages ikke sækkevogne, trækvogne, møbler, flyttekasser og lignende på bagagevognene.

Dyretransportkasser til mindre kæledyr kan medtages om bord udover et stk. håndbagage.

Siddepladser er forbeholdt passagerer. Der må således ikke henstilles håndbagage, dyretransportkasser, babylifte, indsatser til barnevogne eller klapvogne, autostole osv. på sæderne.

Almindelige færger

Du må medbringe bagage, som du selv er i stand til at bære, dog max. 50 kg.

Povl Anker: Bagagen kan medtages i reserveret kammer eller anbringes i bagagerummet ved skibets hall, hvor der også er bagagebokse. Værdigenstande kan afleveres til skibets værdiboks.

Hammerodde: Der er ikke noget bagagerum ombord, men der er 24 bagagebokse (55x55x33 cm). Prisen pr. boks er 20 kr. som ikke refunderes. Boksene findes ved bistroen på dæk 7.

Har du behov for at låne plads til særlige værdifulde ting (penge, smykker etc.) er du altid velkomne til at henvende sig til purseren eller i receptionen, som har mulighed for sikkert at opbevare værdigenstande.

 


Jeg har glemt noget om bord på færgen, hvor kan jeg henvende mig?

AlsFærgen

Glemte ting bliver indleveret til servicecenteret i Fynshav, hvor de opbevares i ca. 3 måneder. Herefter bliver glemte ting overdraget til hittegodskontoret hos Sønderborg Politi, som kan kontaktes på telefonnummer 76 28 14 48.

Henvendelse til Færgen vedrørende glemte ting kan ske i servicecenteret i Fynshav, på telefonnummer 70 23 15 15, eller skriftligt.

BornholmerFærgen

Henvendelse til Færgen vedrørende glemte ting kan ske på telefonnummer 70 23 15 15, i servicecenteret i Rønne eller skriftligt.

Glemte ting bliver afleveret snarest muligt til hittegodskontoret hos Bornholms Politi, som kan kontaktes på telefonnummer 56 90 14 48.

FanøFærgen

Glemte ting bliver indleveret til servicecenteret i Esbjerg, hvor de opbevares i ca. 14 dage. Herefter bliver glemte ting overdraget til hittegodskontoret hos Esbjerg Politi, som kan kontaktes på telefonnummer 76 11 14 48.

Henvendelse til Færgen vedrørende glemte ting kan ske i servicecenteret i Esbjerg, på telefonnummer 70 23 15 15, eller skriftligt.

LangelandsFærgen

Glemte ting bliver indleveret til servicecenteret i Spodsbjerg, hvor de opbevares i ca. 3 uger. Herefter bliver glemte ting overdraget til hittegodskontoret hos Svendborg Politi, som kan kontaktes på telefonnummer 62 21 14 48.

Henvendelse til Færgen vedrørende glemte ting kan ske i servicecenteret i Spodbjerg, på telefonnummer 70 23 15 15, eller skriftligt.

SamsøFærgen

Glemte ting bliver indleveret til servicecenteret i Ballen, hvor de opbevares i ca. 1 måned. Herefter bliver glemte ting overdraget til hittegodskontoret hos Samsø Politi, som kan kontaktes på telefonnummer 87 31 14 48.

Henvendelse til Færgen vedrørende glemte ting kan ske i servicecenteret i Ballen, på telefonnummer 70 23 15 15, eller skriftligt.


Hvilke handicapfaciliteter findes der om bord?

AlsFærgen

Elevatorer om bord er indrettede til kørestolsbrugere, og der findes kørerampe på bildækket.

Om bord på færgen findes der en kørestol til hjælp for svagt gående.

FanøFærgen

På bilfærgerne er der handicaptoiletter. Du skal dog være opmærksom på, at der ikke er adgang til toiletter fra bildækket, hvis du sidder i kørestol.

Der findes handicaptoilet i servicecenteret i Esbjerg.

LangelandsFærgen

Elevatoren om bord er indrettet til kørestolsbrugere, og der findes kørerampe på bildækket.

SamsøFærgen

Faciliteter

På SamsøFærgen er der handicaptoiletter.

Færgen har en elevator med følgende mål:
Færgen Samsø: Bredde i døråbning 140 cm, dybde 115 cm og bredde 210 cm.

Lån en kørestol

Om bord er der kørestole, som frit kan benyttes om bord.
Om bord står kørestolene placeret på passagerdækket, en i rød salon og en i blå salon.

Parkering ved elevator

Er du gangbesværet, eller rejser du med en gangbesværet person i bilen, kan det være en fordel at holde tæt på færgens elevator.

Husk derfor at gøre opmærksom på dette ved check-in. Inden du indtaster bookingnummer eller scanner stregkode, trykker du på hjælp på automaten. Gennem automatens samtaleanlæg gør du opmærksom på, at du ønsker at parkere så tæt som muligt ved elevator. Herefter tjekker du ind på normal vis.


Tilbyder Færgen assistance til handicappede og bevægelseshæmmede?

Færgen tilbyder assistance til handicappede og bevægelseshæmmede i havnen og om bord på færgen.

Læs mere


Kan jeg som handicappet få ledsager med på rejsen?

I henhold til EU forordning 1177/2010 vedr. passagerrettigheder tilbyder AlsFærgen, LangelandsFærgen, FanøFærgen og SamsøFærgen gratis befordring af ledsager til handicappet med legitimationskortet “Ledsagerordning” i forbindelse med rejser som gående passager.

Den handicappede betaler prisen for en Standardbillet.

Billetter købes hos Færgens Kundeservice på tlf. 70231515. Ved billetkontrol forvises legitimationskortet “Ledsagerordning” sammen med gyldig billet.

Bemærk! Billet til ruten Esbjerg-Fanø ikke kan købes online eller forhåndsreserveres. Billet købes i færgehavnen i Esbjerg.


Hvor finder jeg information om vindforhold og bølgehøjden?

Du kan se bølgehøjde, vindhastighed og -retning hos DMIs havprognose.


Er der adgang til bildækket under overfart?

AlsFærgen, BornholmerFærgen, LangelandsFærgen og SamsøFærgen

Af sikkerhedsmæssige årsager er der ikke adgang til bildækket under overfart.

FanøFærgen

Det er tilladt at opholde sig på bildækket under overfarten, dog med undtagelse når der sejles med farligt gods. Når der sejles med farligt gods vil dette blive meddelt via færgens højtalere.


Er der internet om bord på færgerne?

Færgens ønske er at tilbyde trådløst internet om bord til alle og på alle færger. Vi kører løbende forsøg og taler med leverandører for at finde en mulighed.

Det drejer sig om satellit, retningsbestemt WLAN typer samt mobil data netværk (3G) og NMT netværket fra Net1. De teknologiske muligheder er stærkt begrænset af at signalet skal sendes i luften og langt ud over vand.

Realiteten er dog sådan, at det er svært eller meget dyrt at få et fornuftigt internet sendt ud til en færge, så det reelt vil virke for alle interesserede kunder ombord. Dette skal stilles op i mod brugernes forventning til hastighed og pris – også i forhold til hvad kunden måske allerede har med i tasken eller telefon.

Mange teleoperatører har nu næsten ubegrænset datatrafik på de mange mobil- og dataabonnementer. For rejsende til Bornholm inkluderer flere endda Sverige uden ekstra pris. Disse forbindelser virker oftest både i havnen, på skibet et godt stykke af sejladsen.

BornholmerFærgen

På BornholmerFærgens overfart mellem Ystad og Rønne tilbydes gratis internet til de kunder der har “Færgen Bizz 50 Bornholm“. Netværket der benyttes lige nu har en meget begrænset båndbredde og vi kan derfor ikke tilbyde det til alle kunder på denne overfart.

AlsFærgen

På AlsFærgens overfart mellem Bøjden og Fynshav tilbyder vi WIFI til alle rejsende. Servicen er gratis.

Du er velkommen til at sende kommentarer til webmaster@faergen.dk.

LangelandsFærgen

På LangelandsFærgens overfart mellem Spodsbjerg og Tårs tilbyder vi WIFI til alle rejsende. Servicen er gratis.

Du er velkommen til at sende kommentarer til webmaster@faergen.dk.

SamsøFærgen

På SamsøFærgens overfart mellem Ballen og Kalundborg tilbydes WIFI til alle rejsende. Servicen er gratis.

Du er velkommen til at sende kommentarer til webmaster@faergen.dk.


Hvornår skal jeg senest møde op til check-in?

AlsFærgen

Seneste mødetid ved check-in for køretøjer (bil, motorcykel, knallert og cykel) og gående passagerer er 15 minutter før afgang.

OBS!
Vær opmærksom på, at hvis du ikke overholder mødetiden, så bortfalder din reservation, og du overføres til ventelisten til den pågældende afgang.

BornholmerFærgen

Seneste mødetid ved check-in for køretøjer og gående passagerer er 10 minutter før planmæssig afgang.

Rederiets check-in tid på 10 minutter før planmæssig afgang er indført for at sikre, at vi så vidt muligt til enhver tid kan overholde at afsejle og ankomme præcist som angivet i sejlplanen. Det har vist sig nødvendigt på ruten mellem Ystad og Bornholm at håndhæve check-in tiden på 10 minutter, idet mange kommer i sidste øjeblik.

Når mødetiden er passeret, klargøres færgen til afgang. Når de forskellige procedurer først er sat i gang, lukkes der ikke op for kunder, som er kommet for sent til afgangen. Det er derfor vigtigt, at man møder rettidigt frem til afgangen.

FanøFærgen

På FanøFærgen foregår salg af billetter og indtjekning på samme tid. Du kommer derfor om bord på færgen i den rækkefølge du køber billlet og bliver tjekket ind.

LangelandsFærgen

Seneste mødetid ved check-in for køretøjer (bil, motorcykel, knallert og cykel) og gående passagerer er 15 minutter før afgang.

OBS!
Vær opmærksom på, at hvis du ikke overholder mødetiden, så bortfalder din reservation, og du overføres til ventelisten til den pågældende afgang.

SamsøFærgen

Seneste mødetid ved check-in for køretøjer (bil, motorcykel, knallert og cykel) og gående passagerer er 10 minutter før afgang.

OBS!
Vær opmærksom på, at hvis du ikke overholder mødetiden, så bortfalder din reservation, og du overføres til ventelisten til den pågældende afgang.


Hvad skal jeg gøre hvis der opstår skader på køretøjer, personer eller rejsegods om bord på færgen?

Opstår der skader på køretøjer, personer eller rejsegods om bord på færgen, kan eventuelle krav kun gøres gældende overfor Færgen, hvis der er udfyldt en skadesrapport.

Kontakt derfor personalet på færgen med det samme i tilfælde af uheld.

En udfyldt skadesrapport betyder dog ikke, at Færgen automatisk anerkender ansvaret.


Hvor finder jeg Færgens befordringsbestemmelser?

Du finder befordringsbestemmelserne i menuen Om os.


Kan jeg sende min bil med færgen, uden jeg selv er med?

Færgen tilbyder at medtage biler uden fører på:

BornholmerFærgen: KØGE-RØNNE

AlsFærgen: BØJDEN-FYNSHAV

LangelandsFærgen: SPODSBJERG-TÅRS

SamsøFærgen: KALUNDBORG-BALLEN

Bestil billet til førerløs bil under Fragt. Der skal altid bestilles billet.


Hvor finder jeg information om godstransport?

Klik på Fragt i menuen øverst, for at få information om godstransport.


Vi er en gruppe der ønsker at spise og/eller rejse sammen

Hvis I er minimum 10 personer og I ønsker at spise samlet om bord på færgen, kan vi tilbyde bordbestilling og forskellige menuer til fordelagtige priser. Klik her for kontaktinformation, gruppemenuer og priser.

Færgen tilbyder grupperabat hvis mere end 10 personer rejser sammen. Grupper og specielarrangementer henvises til Bus- og grupperejser.


Hvor finder jeg information om bus, grupper og catering?

Klik på Grupper i menuen øverst på siden, for at få information om bus-, grupperejser og catering om bord.


Frirejseberettigede Værnepligtige

Frirejseberettigede Værnepligtige

Værnepligtige på Almegaards Kaserne rejser gratis med Færgen som gående. De værnepligtige rejser med et personligt Færgen Kort til Værnepligtig,
som kan benyttes på alle afgange med Færgen på Ystad- og Køge-ruten samt med Bornholmerbussen (København-Rønne via Ystad).

Aftalen gælder også for værnepligtige med bopælsadresse på Bornholm, der skal aftjene værnepligt på andre tjenestesteder i Danmark.

Udstedelse af Færgen Kort til Værnepligtig

Udstedelse af Færgen Kort til Værnepligtig foregår hos Færgen efter tilsagn fra de militære tjenestesteder i Danmark.

Bestilling af billetter

Den værnepligtige skal bestille billet på forhånd online.

For at kunne bestille billetter online skal der oprettes en brugerprofil på “MinFærge” ved hjælp af en e-mailadresse og en selvvalgt adgangskode. Klik på MinFærge øverst i højre hjørne på siden. Ved første besøg skal der oprettes en brugerprofil – vælg fanebladet “Opret brugerprofil” og følg vejledningen. Efter log ind skal aftalen tilføjes til brugerprofilen – klik på “Mine aftaler” og følg vejledningen. Fremtidige billetbestillinger foregår ved at logge ind og bestille billet fra MinFærge. Fra MinFærge kan billetter også ændres og slettes.

I nødstilfælde kan der bestilles billetter ved at ringe til Kundeservice på telefonnummer 70 23 15 15 eller i det personbetjente billetsalg i Rønne, Køge og Ystad.

Bornholmerbussen

Rejser med Færgen Kort til Værnepligtig kan ikke bestilles hos Bornholmerbussen. Gennemgående billetter (København-Rønne med bus/færge eller omvendt) bestilles online fra MinFærge. Billetten gælder til både bus og færge. Billetter til Bornholmerbussen skal printes ud og medbringes til forevisning hos Bornholmerbussens chauffører.

DSB Rejsekort til værnepligtig

Til Bornholm er kortet gyldigt mellem København H og Ystad og omvendt. Kortet gælder ikke til rejse med BornholmerFærgen.
Beslutning om hvorvidt Rejsekort for Værnepligtige fremadrettet skal være gyldige til rejse gennem Sverige, er stadig under afklaring.
Indtil afklaringen er på plads, er der aftalt en konduite periode så kortet kan benyttes i Øresundstog og Skånetrafikens Pågatåg.

Det er ikke muligt at købe pladsbillet.

Pris og betaling

Frirejseberettigede værnepligtige rejser gratis på personbilletter som gående.

Det er muligt at tilkøbe køjer på natafgange på Køge-ruten. Et tilkøb af køje kan bookes online, men kan ikke betales online. Køjer skal betales ved skranken i Køge eller Rønne før indtjekning. Er køjen ikke betalt ved indtjekning vil automaten angive en fejlmeddelelse om manglende betaling. Den værnepligtige skal henvende sig i billetsalget for at betale.

Afbestilling

Billetter, der ikke skal bruges, skal afbestilles online fra MinFærge inden planmæssig afgang.

Check-in

  • Indtjekning foregår på en automat, hvor Færgen Kort til Værnepligtig scannes.
  • Billetter til Bornholmerbussen skal printes ud og medbringes til forevisning hos Bornholmerbussens chauffører.
  • Færgen Kort til Værnepligtig er personligt og kun gyldigt sammen med Rejsekort til Værnepligtig og skal kunne fremvises ved eventuel billetkontrol.
  • Der udføres billetkontrol på rederiets færger. Hvis den rejsende ikke kan forevise gyldig resehjemmel, udskrives der en kontrolafgift på 600 kr.

Spørgsmål til Færgen Kort til Værnepligtig

Har du spørgsmål vedrørende Færgen Kort til Værnepligtig kan du rette henvendelse til vores afdeling for kundeaftaler på tlf. 56 20 21 20.


Hvor skal jeg tjekke ind med BornholmerFærgen?

Check-in for gående passagerer finder sted fra terminalerne i Ystad, Køge, Sassnitz og i Rønne. Rejser du i bil, på cykel eller i andre køretøjer, så følg skiltningen i havneområdet til check-in for kørende.

Bemærk: Det er kun muligt at tjekke ind med ét billetnummer pr. køretøj.
Øvrige billetter til andre passagerer skal af sikkerhedsmæssige årsager altid tjekkes ind i terminalen.


Vi er en skole der ønsker at rejse til Bornholm, hvordan bestiller vi billetter?

Er I en eller flere klasser fra en dansk skole der ønsker at rejse til Bornholm, kan I søge om frirejse hos DSB Skolerejser. Mere information.


Jeg skal rejse med cykel med BornholmerFærgen, hvad skal jeg være opmærksom på?

Bestil altid billet i forvejen.

Sådan tjekker du ind: Når du skal have din cykel med færgen, skal du igennem bil check-in. Ved automaten scanner du din billet eller indtaster dit bookingnummer. Når bommen går op – kør til den anviste bane. Vent til Færgens personale giver tegn til at køre om bord.


Jeg skal gå ombord på Povl Anker. Hvad skal jeg vide?

Som gående passager på Povl Anker vil vi gerne gøre det nemt for dig at gå ombord og komme af færgen. Her er nogle vigtige informationer, der gør det lettere for dig og de andre på færgen.

Rønne

Ombordstigning i Rønne sker via Terminalens landgang.

Ved ankomst til Rønne, kan skibet forlades på dæk 5 via landgangen ind i Terminalen. Du hører en meddelelse i højttaleren når du må gå ned til vogndækket.

Sassnitz

Ombordstigning i Sassnitz sker over bildækket (Dæk 3).

Ved ankomst til Sassnitz, kan skibet forlades over bildækket (Dæk 3). Du hører en meddelelse i højttaleren når du må gå ned til vogndækket.


Hvor længe kan jeg opholde mig om bord på færgen på ruten KØGE-RØNNE?

Ved ankomst i Rønne kan du, hvis du er gående passager, blive om bord til kl. 7.15.
Er du i bil, skal du være klar til at køre fra bildækket umiddelbart efter ankomst. Som en særlig service kan du få kørt bilen i land af Færgens personale og dermed blive om bord til kl. 7.15. Få oplyst prisen for denne service og få mere information i receptionen om bord.

OBS!
Skal færgen på videre sejlads efter ankomst til Rønne, så er det nødvendigt at gå fra borde umiddelbart efter ankomst.

Ved ankomst i Køge skal du forlade færgen umiddelbart efter ankomst.


Findes der liggemuligheder på Hammerodde (Køge-ruten)?

På færgen Hammerodde er der indrettet en Kombisalon på dæk 8.

Når Hammerodde sejler natafgang fra Køge har salonen plads til 60 liggende personer. På øvrige afgange er der plads til 90 siddende personer.

Dyr har adgang til Kombisalonen, hvis de er anbragt i transportkasse. Øvrige dyr henvises til salonen på dæk 7.

Der kan ikke reserveres plads i Kombisalonen. Vi beder grupper henvende sig i Bistroen for at få anvist pladser.
Læs mere om at sove om bord på Hammerodde


Er der kahyt om bord på færgerne med BornholmerFærgen?
Kahyt på Færgen | M/F Hammerodde

Der er kahytter om bord på færgerne Hammerodde og Povl Anker. Bestilling af kahytter kan med fordel ske online eller ved billetsalget i færgehavnene. Eventuelle ledige og ikke anviste køjer sælges umiddelbart efter afgang i receptionen om bord.

Kahytter på færgen Hammerodde:

  • Kahyt med 1 seng
  • Kahyt med 2 senge ( senge sælges også enkeltvis, som herre- eller damesenge)
  • Kahyt med 4 senge ( senge sælges også enkeltvis, som herre- eller damesenge)
  • Allergi kahyt med 2 senge (ingen tæpper, allergivenlig dyne/pude, ingen husdyr tilladt)
  • Handicap kahyt (forbeholdt kørestolsbrugere og sengeliggende transporter)

Rejser du med små børn, så er der mulighed for at bestille en babyseng (0-2 år). Det er gratis og muligt, hvis du disponerer over hele kahytten. Dyne/pude og linned skal selv medbringes. Der er et begrænset antal babysenge og de skal bestilles på forhånd hos Færgens Kundeservice.

Alle kahytter har eget bad og toilet, håndklæder, håndsæbe- og shampoodispenser, dejlige dun-dyner og lækkert linned. Alle kahytter er udstyret med stikkontakt og en tryk-selv-telefon, hvor der kan bestilles vækning. Systemet er meget enkelt at benytte, og der sidder en kort vejledning ved telefonen.

Du kan afhente nøglekort til kahytten i receptionen på dæk 7.

Kahytter på færgen Povl Anker:

  • Kahyt med 2 senge ( senge sælges også enkeltvis, som herre- eller damesenge)
  • Kahyt med 4 senge ( senge sælges også enkeltvis, som herre- eller damesenge)
  • Allergi kahyt med 2 senge (ingen tæpper, allergivenlig dyne/pude, ingen husdyr tilladt)
  • Handicap kahyt (forbeholdt kørestolsbrugere og sengeliggende transporter)

Rejser du med små børn, så er der mulighed for at bestille en babyseng (0-2 år). Det er gratis og muligt, hvis du disponerer over hele kahytten. Dyne/pude og linned skal selv medbringes. Der er et begrænset antal babysenge og de skal bestilles på forhånd hos Færgens Kundeservice.

Alle kahytter har eget bad og toilet, håndklæder, håndsæbe, dejlige dun-dyner og lækkert linned. Alle kahytter er udstyret med stikkontakt og har du brug for vækning, så aftaler du tidpunkt med personalet i receptionen.

Du kan afhente din kahytsnøgle i receptionen på dæk 6.


Hvilke handicapfaciliteter tilbyder BornholmerFærgen?

Faciliteter

På alle BornholmerFærgens færger er der god plads til at komme rundt for kørestolsbrugere og der er handicaptoiletter.

På hurtigfærgerne er stolene skruet fast i gulvet, men i Bistro-området kan et antal stole nemt fjernes, så kørestolsbrugere har mulighed for at komme tæt ind til bordene.

Giv personalet besked ved bestilling af billet, om hvor mange pladser der er brug for.

Elevatorerne på færgerne har følgende mål:

  • Hurtigfærgen Leonora Christina: Døråbning er 97 cm bred og dybde er 159 cm.
  • Hurtigfærgen Villum Clausen: Bredde er 111 cm og dybde er 165 cm.
  • M/F Povl Anker: Døråbning er 85,5 cm bred, bredde er 140 cm og dybde er 160 cm.
  • M/S Hammerodde: Døråbning er 100 cm bred, bredde er 140 cm og dybde er 216 cm.

Handicapassistance

Ombordkørsel af bil

Det er muligt at få indregistrerede invalidebiler kørt om bord på en af BornholmerFærgens færger, således at bevægelseshæmmede bilister kan stige om bord via landgangen.

Gående assistance

Er du handicappet, svagt seende eller lignende, kan du kan få hjælp af personalet til at komme til og fra borde.

Af praktisk grunde, skal assistance bestilles mindst 24 timer før afrejse. Bestilling kan ske mandag – fredag i tidsrummet 08.00 – 21.00.

Handicapassistance omfatter ikke bagageløft, løft af handicappet fra kørestol til sæde, fysisk ledsagelse fra terminalen til busholdeplads eller personomsorg/assistance under overfarten.

Vi kan kun tilbyde assistance til individuelle kunder og ikke til grupper.

Handicapbilletter på Ystad- og Køgeruten

Personer med legitimationskortet Ledsagerordning fra De Samvirkende Invalideorganisationer, Dansk Blindesamfund eller Statens Blindeinstitut samt eventuel ledsager, får rabat på den ordinære billetpris for gående samt på prisen for køjer på Ystad- og Køge ruten.

BornholmerFærgen har specielle billetter til Handicapkøretøjer. Handicapbilletter tilbydes personer med et handicapparkeringskort. Der er et begrænset antal pladser. Handicapparkeringskortet skal være placeret i bilens forrude ved check-in.

Se i øvrigt i Priser efter de specielle handicappriser.

For bestilling af billetter kontakt Kundeservice på telefonnummer 70 23 15 15.

I terminalerne

I Rønne, Køge og Ystad er der elevator i terminalen.

Kahytter

På de almindelige færger er der indrettet særlige kahytter med brede døre. I kahytterne er der også sengepladser til eventuelle ledsagere.

Udlån af kørestole

Da det anbefales ikke at bruge tunge selvkørende kørestole om bord, er det muligt at låne lette kørestole på alle færgerne. Henvendelse i receptionen.

Parkering ved elevator

Når du bestiller en handicapbillet, vil vores personale blive gjort opmærksom på, at her kommer en handicapbil, og vi gør vores bedste for, at bilen kommer til at holde tæt på skibets elevator.

Rejser du derimod på en almindelig billet, og er der en gangbesværet person i bilen, skal du kontakte Kundeservice på telefon 70 23 15 15 senest 48 timer inden afrejse, hvis I har behov for parkering tæt på elevator.

Vær i øvrigt opmærksom på, at du helst skal komme i god tid, hvis du vil sikres en plads ved elevatoren. Når færgen er “pakket”, kan vi ikke flytte om på bilerne.


Er der vejafgifter i Sverige?

Fra februar 2015 skal private køretøjer betale vejafgift på to omfartsveje i hhv. den centrale Sverige og Nordsverige. Det drejer sig om rute 50 omkring Motala (5 SEK) og rute E4 omkring Sundsvall (9 SEK).

Vejafgiften opkræves automatisk, og der sendes en faktura til bilens ejer. Det er ikke muligt at betale kontant.

Se mere på FDM’s hjemmeside.


Hvad skal jeg være opmærksom på ved transitrejse gennem Sverige?

På informationstjenesten Øresunddirekts hjemmeside finder du en guide, der fortæller dig, hvilke forhold du skal være opmærksom på, når du rejser mellem Sjælland og Bornholm via Sverige.


Kan jeg tage husdyr (hund/kat/kæledyr) med gennem Sverige?

Ønsker du at medbringe din hund, kat eller andet kæledyr gennem Sverige til eller fra Bornholm, skal det ske i overensstemmelse med gældende regler. Du kan læse hvilke regler der gælder og hvilke krav dit kæledyr skal opfylde på Fødevarestyrelsens hjemmeside.

På det svenske Tullverkets hjemmeside kan du anmelde en indførsel online.

Læs desuden Færgens bestemmelser §4 for husdyr om bord.

Orienter dig om opholdspladser og faciliteter for husdyr og deres ejere om bord eller kig med fordel i denne folder.


Kan jeg rejse mellem København og Bornholm med tog/bus?

Du kan rejse med DSB InterCity Bornholm eller Bornholmerbussen, hvis du vil med tog eller bus på strækningen København-Rønne/Rønne-København.

Billetter til DSB InterCity Bornholm og Bornholmerbussen inkluderer billet til både tog/bus (KØBENHAVN-YSTAD) og færgeoverfart (Ystad-Rønne). Læs mere under Priser

Bemærk at Rejsekortet ikke er gyldig rejsehjemmel hverken til InterCity Bornholm-toget, Færgen (herunder BornholmerFærgen) eller BAT (lokalbusser på Bornholm).


Hvordan logger jeg ind på MinFærge?

Du kan logge ind på MinFærge med din emailadresse og din adgangskode, eller dit Færgen Bizz/Kort aftalenummer og din adgangskode. Adgangskoden er den, der hører til din aftale.

Linket til MinFærge finder du oppe til højre på siden.
 

Færgen | Login på MinFærgen

 

Glemt adgangskode?

Hvis du har glemt din adgangskode kan du nulstille den fra MinFærge.

Færgen | Login på MinFærgen - Nustil adgangskode

 

Glemt aftalenummer?

Hvis du har glemt dit aftalenummer kan du finde det på det brev eller den mail du har modtaget ved oprettelsen, eller du kan kontakte kundeservice på tlf. 70231515.


Hvordan ændrer jeg mine person- og betalingsoplysninger?

Har du en Færgen Kort-aftale kan du ændre dine person- og betalingskortoplysninger i MinFærge
Færgen Kort - kontaktoplysninger

Har du en Færgen Bizz-aftale styres alle informationer hos BroBizz A/S på www.brobizz.com under “Min Konto”.
Færgen Bizz-aftale med BroBizz

Når du logger ind på “Min Konto” på brobizz.com skal du bruge dit 16-cifrede BroBizz-nummer, som du enten kan finde på din BroBizz®, eller under dine aftaleoplysninger i MinFærge.


Hvordan bestiller, ændrer og annullerer jeg billetter på min aftale?

Når du er aftalekunde med en Færgen Bizz eller Færgen Kort bestiller du billetter på MinFærge.

Det er ganske simpelt og du får tilsendt billetten på mail efter bestilling.

Du kan også se dine tidligere rejser og de kommende samt ændre eller annullere/slette billetter.

 

Føj til kalender

Der arbejdes på en funktion, hvor du kan tilføje din rejse til din kalender direkte efter bestilling, ligesom tidligere.


Hvordan samler jeg flere aftaler under ét login?

Har du flere aftaler hos Færgen, kan du samle dem under ét login ved at angive samme e-mail og adgangskode på hvert aftalenummer.

Her er nogle eksempler på hvordan du samler flere aftaler under ét og samme login:

Samle to aftaler med forskellig e-mailadresse

  • Hvis du har to Bizz-aftaler med forskellig e-mail, så skal du logge ind på din BroBizz-aftale og rette oplysningerne, således at begge aftaler har samme e-mail.
  • Hvis du har en Bizz-aftale og en Kort-aftale med forskellig e-mail, så skal du enten rette e-mailen på din Bizz-aftale hos BroBizz eller rette e-mailen på din Kort-aftale på MinFærge.

Samle to aftaler med forskellig adgangskode

  • Hvis du har to bizz-aftaler med hver sin kode, så skal du nulstille koden på MinFærge, således at begge aftaler har samme kode.
  • Hvis du har en Bizz-aftale og en Kort-aftale med forskellige adgangskoder, skal du nulstille koden på MinFærge, således at begge aftaler har samme adgangskode.

Hvordan sender jeg billetten til en anden email end den på aftalen?

Når du bestiller en billet på en Færgen Bizz- eller Kort-aftale sendes billetten som standard til den emailadresse, du har tilknytett din aftale. Du kan dog sidst i bookingforløbet (i trin 4) skrive en anden emailadresse, som skal modtage billetten.

Færgen | Kundeoplysninger

Hvor finder jeg min rejsehistorik/periodeoversigt?

På MinFærge søger du efter dine billetter inden for en ønsket periode. Herefter får du en oversigt over alle de billetter du har booket i perioden.

Du kan også se en samlet opgørelse over antallet af rejser pr. år.

Færgen | Rejsehistorik

Kan jeg få en samlet oversigt med afgangstidspunkter som på den tidligere MinFærge?

Vi arbejder på at gøre visningen mere brugervenlig med bl.a. afgangstidspunkt, så det er nemmere, især for pendlere, at få overblik over rejserne.


Ændre aftale til en anden type

Hvis du ønsker at ændre din nuværende aftale til en anden type, f.eks. Færgen Bizz Standard til en Færgen Bizz 10 Als skal du skrive til pendler@faergen.dk


Hvad er Færgen Bizz?
Færgen Bizz er en aftale med Færgen, til dig der rejser ofte på en af vores ruter.
Du tilmelder dig med et Dankort eller kreditkort, og betaling foregår automatisk når du møder op i check-in.
Færgen Bizz-aftaler giver forskellige rabatter og udbydes i forskellige versioner fra rute til rute.
Find mere information om Færgen Bizz, aftalevilkår og priser.
Som ny kunde til en Færgen Bizz og dermed en BroBizz®, skal du først bestille en BroBizz® på www.brobizz.com hvorefter du får muligheden for at tilknytte en Færgen Bizz-aftale via www.faergen.dk

Hvordan tilmelder jeg mig en Færgen Bizz

Tilmelding til Færgen Bizz finder du via linkene herunder:


Hvordan logger jeg på Færgen Bizz?

Klik på MinFærge for at logge på din personlige side og se din aftale. Gå til Spørgsmål og Svar for MinFærge ovenfor for mere information.

Brobizz A/S administrerer alle betalingskort og aftale-oplysninger samt afregning af forbrug – og det er herefter kun nødvendigt at opdatere betalings- og aftaleoplysninger online på www.brobizz.com.

Opdateringerne på brobizz.com bliver overført til Færgen Bizz aftalen indenfor 2 timer.

Alle bestillinger og ændringer af selve Færgerejsen med din Bizz-aftale, foregår stadig via MinFærge.

Login brobizz.com

Du logger ind på Min Konto hos www.brobizz.com med dit 16-cifrede BroBizz-nummer, som du enten kan finde på din BroBizz®, eller på dine aftaleoplysninger under “Min Færge”.

Du kan vælge at få tilsendt ny adgangskode, som automatisk vil blive tilsendt i link til din e-mail, hvor du skal trykke for at vælge en ny. Du er nu logget ind og kan ændre dine betalingskortoplysninger, kundeoplysninger m.v.


Hvad gør jeg hvis min BroBizz® er spærret, defekt eller mistet?

Min BroBizz® er spærret?

Når der sker ændringer i aftaledata og aftalestatus, udveksles disse umiddelbart til Færgen. Der kan dog gå op til 2 timer, før ændringer slår igennem hos Færgen.

Dette gælder døgnet rundt, så hvis du f.eks. spærrer din BroBizz® kl. 22 hos BroBizz A/S, fordi den er blevet stjålet, så er spærringen hos Færgen senest kl. 00.00. Dataudvekslingen har du accepteret ved indgåelse af aftalen.

Defekt?

Ved ombytning skal du sende din BroBizz® til:

BroBizz A/S
Vester Søgade 10
1601 København V
Husk en tydelig besked om, at ombytning ønskes.

BroBizz A/S giver automatisk Færgen besked om ombytning.

Mistet

Du skal spærre din BroBizz på Min Konto hos BroBizz A/S og dermed undgå misbrug.

BroBizz A/S giver automatisk Færgen besked om spærring.


Jeg ønsker at benytte min BroBizz® på flere af Færgens overfarter, til billigste pris – hvad gør jeg?

Hvis du ønsker rabataftale med Færgen Bizz på flere overfarter end én, skal du online registrere Færgen Bizz aftale på én overfart. Derefter skal du kontakte Færgen på pendler@faergen.dk og oplyse, hvilke øvrige overfarter og aftaler, du ønsker tilknyttet BroBizzen.


Har jeg betalt depositum for min Bizz, og er den fra Færgen eller BroBizz A/S?

Færgen har tidligere udstedt egne bizzer med bizznumre, der begynder med 3084 og 46001. Disse serier udgår pr. 3. november 2015.

Din indgåede Færgen Bizz aftale afgør, om du har betalt depositum for bizzen til Færgen eller ej. Hvis du har en bizz i en af ovennævnte serier, og du er i tvivl om, du har betalt depositum for din bizz, kontakt da Kundeservice på tlf. 7023 1515. 

Såfremt du har betalt depositum, skal du skriftligt oplyse dine bankoplysninger (banknavn, bank reg.nummer og kontonummer), hvorefter du vil blive refunderet 200 kr.

Oplysninger kan indsendes pr. mail til pendler@faergen.dk eller pr. brev. Venligst oplys dit aftalenummer hos Færgen og dit 16-cifrede bizznummer.


Min BroBizz® er ikke magen til den BroBizz® der er vist på forsiden – duer den på min Færgen Bizz aftale hos Færgen?

En BroBizz ser lidt forskellig ud, alt efter hvornår den er produceret. Hvis BroBizz-nummeret på siden af BroBizzen begynder med 9208 eller 9780, kan den også benyttes hos Færgen.

Kravet er dog, at din BroBizz® altid skal være opdateret og aktiv hos BroBizz A/S, når du tjekker ind hos Færgen.


Jeg har modtaget min nye BroBizz® i kuvert med brev fra BroBizz A/S. Hvornår kan/skal jeg benytte min nye BroBizz hos Færgen?

Du skal benytte din nye BroBizz® hos Færgen, straks efter du har aktiveret denne på brobizz.com ved at registrere dine betalingsoplysninger på Min Konto.


Ø-pendler Fanø: Jeg har fået BroBizz®, hvordan får jeg et sæt nye ø-mærkater til BroBizzen og forruden?

Du får et sæt nye Ø-mærkater i Færgens billetterminal for gående i Esbjerg ved at aflevere kopi af din bopælsattest fra Fanø Kommune samt en kopi af din registreringsattest.


Hvad er Færgen Kort?

Færgen Kort er en aftale med Færgen, til dig der rejser ofte på en af vores ruter. Du tilmelder dig med et Dankort eller kreditkort, og betaling foregår automatisk, når du møder op i check-in. Du tilmelder dig her på siden og får kort tid efter tilmelding tilsendt et kort og kundenummer, der sikrer nem og hurtig indtjekning.

Færgen Kort-aftaler giver forskellige rabatter og udbydes i forskellige versioner fra rute til rute. Find mere information om Færgen Kort, aftalevilkår og priser.


Hvordan tilmelder jeg mig en Færgen Kort-aftale?

Tilmelding til Færgen Kort finder du via dette link

Færgen Kort BornholmerFærgen | Færgen Kort SamsøFærgen


Hvordan logger jeg på Færgen Kort?

Klik på MinFærge for at logge på din personlige side og se din aftale.


Hvordan ændrer jeg betalingskortoplysninger på min aftale?

Hvis du vil tilmelde eller opdatere/ændre et betalingskort på din aftale, skal du logge ind på MinFærge. Har du ikke allerede en brugerprofil, skal du oprette en med din e-mailadresse og en selvvalgt adgangskode. Tilføj herefter din aftale til din brugerprofil. Herefter kan du tilmelde/opdatere dit Dankort eller kreditkort.


Hvordan ændrer jeg mine personlige oplysninger eller min aftale?

Klik på MinFærge for at logge på. Her kan du ændre dine personlige oplysninger, opsætte din personlige profil og ændre din aftale.

Under Færgen Bizz og Kort finder du ændrings- og opsigelsesblanketter. Bemærk at vi skal have ønsker om ændringer i aftaler og opsigelser af aftaler skriftligt.


Hvor finder jeg befordringsbestemmelser gældende for AlsFærgen?

Klik på Om Færgen nederst på siden, for at se Færgens befordringsbestemmelser.


Jeg har bestilt en 1-dagsbillet, men prisen er ikke rigtig

Når du bestiller en billet med AlsFærgen med returrejsen samme dag på vores hjemmeside, så vil prisen altid oplyses i standardpriser. Når du tjekker ind i færgehavnen så oplys, at du ønsker en endagsbillet. Det er først i forbindelse med indtjekning at prisen bliver beregnet.

Du kan bestille en endagsbillet med AlsFærgen via dette link


Hvor finder jeg befordringsbestemmelser gældende for BornholmerFærgen?

Klik på Om Færgen nederst på siden, for at se Færgens befordringsbestemmelser.


Hvor finder jeg befordringsbestemmelser gældende for FanøFærgen?

Klik på Om Færgen nederst på siden, for at se Færgens befordringsbestemmelser.


Kan jeg bestille billet til FanøFærgen?

Det er ikke muligt at bestille billet på forhånd til FanøFærgen. Billetter til FanøFærgen købes ved afgang.

Kommer du til bil check-in i Esbjerg og der er lukket i bemandet bane, så har du to muligheder for at købe billet.

  1. Hvis du vil betale med kreditkort/dankort så skal du køre over i en af banerne med automat – her vælger du “Køb billet” og betaler med dit kort, hvorefter bommen åbner og du kan køre ind på pladsen.
  2. Hvis du vil betale med kontanter, så skal du køre til billetsalget for gående – her er der mulighed for at købe billet med kontanter og derefter køre i anvist bane.

Bil check-in i Esbjerg er uden bemanding før kl. 06.00 om morgenen og efter kl. 20.00 om aftenen.


Kan jeg chartre M/B Sønderho til en privat rundfart?

Alle kan chartre M/B Sønderho til en privat rundfart ved Fanø. Læs mere under Oplevelser.


Kan jeg komme til og fra Fanø uden for sejlplanen?

Afholder du et arrangement eller er du deltager i et og ønsker du at sejle på et tidspunkt uden for sejlplanen, kan du betale for en ekstra afgang.

Book det tidspunkt du ønsker hos Bus- og gruppeafdelingen og få yderligere informationer på telefonnummer 56 20 21 60 (mandag-fredag kl. 09.00 – 16.00) eller send gerne din bestilling på e-mail til bus@faergen.dk.


Hvor finder jeg befordringsbestemmelser gældende for LangelandsFærgen?

Klik på Om Færgen nederst på siden, for at se Færgens befordringsbestemmelser.


Hvor finder jeg befordringsbestemmelser gældende for SamsøFærgen?

Klik på Om Færgen nederst på siden, for at se Færgens befordringsbestemmelser.


Hvordan tjekker jeg ind som gående på ruten KALUNDBORG-BALLEN?

Som gående på ruten mellem Kalundborg og Ballen med SamsøFærgen, skal du selv tjekke ind på de salgsautomater der er opstillet i check-in for gående.

Har du allerede bestilt og betalt din billet, så kan du scanne billettens stregkode eller indtaste billetnummeret på salgsautomaten. Herefter er du tjekket ind og der udskrives et boardingcard, som skal forevises personalet ved ombordstigning.


Hjemmesiden anvender cookies for at muliggøre billetbestilling, statistik og markedsføring. | Læs mere