Information om brug af cookies

Færgen anvender cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og statistik. Denne information deles med tredjepart. Vi begynder dog først, når du klikker videre til næste side. Angiv hvilke cookies du vil tillade og læs mere om cookies. Vi bruger en cookie til at huske dit valg. Ønsker du helt at undgå cookies, skal du slå cookies fra i din browser. Vær opmærksom på, at hvis du slår cookies fra, kan du ikke bruge de funktioner, som forudsætter, at hjemmesiden kan huske dine valg.

Cookies og privatlivspolitik

Passagerrettigheder

Færgen følger de EU-bestemmelser der vedrører passagerers rettigheder når de rejser med færge.

Handicappede og bevægelseshæmmede

Færgen tilbyder assistance til handicappede og bevægelseshæmmede i havnen og om bord på færgen. Denne service skal bestilles på forhånd og senest 48 timer før afgang.

Bestilling af assistance: Ring på telefon nummer 70 23 15 15 eller send en mail.

Mødetid i havnen (på oplyste mødested) er senest 30 minutter før afgang.

Du kan orientere dig på forhånd om forholdene i havnen og om bord på færgen. Se beskrivelse af havnene og forholdene om bord på færgerne på www.godadgang.dk F.eks. kan du se, hvor der er elevator, teleslynger osv.

Gratis befordring af ledsager

Handicappede, der rejser som gående passagerer med AlsFærgen, FanøFærgen, LangelandsFærgen og SamsøFærgen, tilbydes gratis befordring af ledsager.

Læs mere

Færgen Rejsetidsgaranti

Rejsetidsgaranti er et sæt regler, der fortæller hvordan vi servicerer vores kunder i tilfælde af forsinkelser i driften.

Gå videre til online ansøgningsskema eller læs mere om Færgen Rejsetidsgaranti

Ret til at indgive klage til transportører og nationale håndhævelsesorganer

Passagererne kan indgive klage til transportører og terminaloperatører inden for to måneder efter den dato, hvor personbefordringen fandt sted eller skulle være fundet sted.

Transportøren eller operatøren skal inden for denne ramme inden en måned fra modtagelsen af klagen meddele passageren, hvorvidt det vurderes, at klagen er begrundet, om den bliver afvist, eller om den stadig er under behandling. Inden to måneder efter modtagelse af klagen skal transportøren eller terminaloperatøren give passageren et endeligt svar på klagen.

Hvis du ikke mener, at du har fået dine rettigheder efter EU-forordningen skal du først klage skriftligt til rederiet, der stod for transporten eller til terminaloperatøren, hvis det vedrører havneterminalen. Hvis du ikke har fået svar inden to måneder, eller du ikke er tilfreds med svaret, kan du vælge at gå videre med sagen. Hvis du ønsker at klage over:

- Rederiet, der har stået for transporten: send din klage til Søfartsstyrelsen

- Havneterminalen og terminaloperatøren: send din klage til Kystdirektoratet

- En rejse til en pris af 1.000 kr. eller derover: send din klage til
Forbrugerklagenævnet

 

 


Følg os